Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η ημερίδα επικοινωνιών εκτάκτων αναγών που διοργάνωσε η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης στις 12/11/2010
Στην ημερίδα έδωσαν το παρών εκπρόσωποι από το Ενιαίο Κέντρο Συντονσιμού Έρευνας και Διάσωσης (Αεροπορικός και Ναυτικός Τομέας), από την 384 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης (Super Puma), 358 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης (ΑΒ205), το 487 Τάγμα Διαβιβάσεων του ΓΕΣ, τη δ/νση Επικοινωνιών του Πολεμικού Ναυτικού, το Λιμενικό Σώμα, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, εθελοντικές ομάδες και ο πρόεδρος της ΟΦΟΕΣΕ.
Ιδιαίτερη αξία ως επιβράβευση των προσπαθειών της ΕΟΔ στο αντικείμενο είχαν οι εγκωμιαστικοί σχολιασμοί των εκπροσώπων των αρμοδίων κρατικών φορέων σχετικά με το επίπεδο τεχνογνωσίας των στελεχών της ΕΟΔ
Το πρόγραμμα της ημερίδας είχε ως εξής:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
9:00 – 9:30 Εγγραφές
9:30 – 10:00 Χαιρετισμοί επισήμων και παρουσιάσεις
10:00 – 10:35 Περιληπτική αναδρομή μέσα από εικόνες και βιωματικές εμπειρίες από προβλήματα και λύσεις επικοινωνιών σε επιχειρήσεις έρευνας-διάσωσης. Η μικρή αυτή αναδρομή εστιάζεται στην περίοδο 1976 -2010, 34 χρόνια επιχειρήσεων διάσωσης.
10:35 – 10:45 Διάλειμμα
10:45 – 11:15 Προβλήματα επικοινωνιών και μεθοδολογία σε μεγάλες επιχειρήσεις και έρευνες διάσωσης.
Επιχειρήσεις:
- Έρευνα για τον εντοπισμό αγνοουμένου μετά από πτώση C-130, Φεβρουάριος 1991. (Πώς διεξήχθησαν οι πρώτες επικοινωνίες από τα αερομεταφερόμενα συνεργεία και ποια τα προβλήματα επικοινωνίας από τη στιγμή που εντοπίστηκαν τα συντρίμμια).
- Έρευνα για τον εντοπισμό των 2 μαχητικών F-5 στην ορεινή Χαλκιδική, Φεβρουάριος 1995. (Προβλήματα επικοινωνίας που είχε το τοπικό συντονιστικό κέντρο στον Πολύγυρο και πώς αντιμετωπίστηκαν).
- Έρευνα για τον εντοπισμό του αεροσκάφους Yakovlef στην Ορεινή Πιερία, Δεκέμβριος 1997. (Προβλήματα επικοινωνίας από το τοπικό συντονιστικό κέντρο εξαιτίας πολλών εμπλεκόμενων υπηρεσιών και οργανώσεων που συμμετείχαν στην έρευνα. Ιδιαίτερα προβλήματα από το έντονο ανάγλυφο και πώς αποκαταστάθηκαν).
- Έρευνα για τον εντοπισμό του Chinook, Σεπτέμβριος 2004.
11:15 – 11:30 Διάλειμμα
11:30 – 12:00 Τακτική επικοινωνιών σε ειδικές επιχειρήσεις.
Περιλαμβάνει το συντονισμό των σωστικών συνεργείων σε μεγάλες ορεινές διασώσεις, όπως:
Στον Όλυμπο, στην Κόψη του Μπαρμπαλά, Μάιος 1999, όπου συμμετείχαν :η Πολεμική Αεροπορία, η Αεροπορία Στρατού, Ιδιωτικά ελικόπτερα, η ΕΜΑΚ, οι Ειδικές Δυνάμεις Στρατού, η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης , Οδηγοί βουνού και ορειβάτες.
Στον Όλυμπο, στα Καζάνια, Φεβρουάριος 2006: Μια επιχείρηση εξαιρετικής δυσκολίας που ολοκληρώθηκε σε ελάχιστο χρόνο, της οποίας ο συντονισμός πραγματοποιήθηκε μέσα από τις επικοινωνίες με τη συμμετοχή της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης.
11:45 – 12:00 Διάλειμμα
12:00 – 12:45 Τακτική επικοινωνιών σε διασωστικές και ανθρωπιστικές αποστολές του εξωτερικού. Αποστολή της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης σε 20 χώρες διασωστικών και ανθρωπιστικών κλιμάκιων. Αναφορά μόνο στις 5 αποστολές με το μεγαλύτερο επικοινωνιακό ενδιαφέρον.
- Αφγανιστάν 2001 – Επικοινωνία της αποστολής μας με την Ελλάδα και το σχέδιο επικοινωνίας ανάγκης της αποστολής μας με το εκστρατευτικό ελληνικό τάγμα.
- Αλγερία, 2003 – Η τακτική επικοινωνιών που εφάρμοσε η αποστολή μας και το συντονιστικό μας κέντρο με την Ελλάδα αλλά και με την Π.Α. (όταν χρειάστηκε).
- Μαρόκο, 2003 - Η τακτική επικοινωνιών που εφάρμοσε η αποστολή μας και το συντονιστικό μας κέντρο με την Ελλάδα αλλά και με την Π.Α. (όταν χρειάστηκε).
- Ινδονησία, 2005 – Προβλήματα δορυφορικής επικοινωνίας και ανάπτυξης κλασικών επικοινωνιών με την Ελλάδα.
- Αϊτή, 2010 – Τα μέσα επικοινωνίας που χρησιμοποιήθηκαν και οι τεχνικές.
12:45 – 13:15 Παρουσίαση του κινητού κέντρου επικοινωνιών «Ερμής».
? Άσκηση : Πτώση Αεροπλάνου στην Πίνδο.
? Σύγχρονα μέσα επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται στην αεροδιάσωση στο εξωτερικό από τα επίγεια ή αερομεταφερόμενα συνεργεία.
? Πρόβλημα επικοινωνίας φορητών ασύρματων συσκευών με το ελικόπτερο.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ
- Άσκηση Αεροναυτικής - Αιγαίον 2009 - Σιθωνία Χαλκιδικής.
Αναφορά στην ασύρματη επικοινωνία ενός δύτη σε βάθος 15 μέτρων στη Σιθωνία Χαλκιδικής με τη φρεγάτα σκοπού του Π.Ν. στη Χίο. Επικοινωνία του ίδιου δύτη στην ίδια θέση (ζεύξη) με αεροπλάνο πολιτικών αερογραμμών στην Αδριατική. Μεταφορά μηνυμάτων ανάγκης με ανορθόδοξους τρόπους επικοινωνίας.